Fórum » Diskuse o Chmatákově » Budoucnost Chmatákova
nations uživatel Ve hře: Nations112, Acer, Vario | Předem bych chtěl říct, že jsem dost přemýšlel, jestli se k tomuto tématu mám vůbec vyjadřovat, ale nakonec k tomu tedy něco, jakožto jeden z mála old hráčů, kteří tady ještě z dob největší slávy hry jsou, řeknu. Myslím si, že snad nikomu, kdo alespoň trochu sleduje dění kolem Ch, nemusím připomínat, že takřka po 7 letech, kdy hra byla takřka bez žádných updatů, se podařilo domluvit možnost změn ve hře o které se tady tak dlouhou dobu usilovalo. Za posledních mnoho let je to jedna z nejdůležitějších zpráv, protože nám to aktuálně otevírá zcela nové možnosti, kdy ve hře je možné upravit takřka vše. Což už mi ale takovou radost nedělá je to, že nám tady opět vznikají dva tábory. Těmi tábory myslím ofik vs chfuture/konovica a já se ptám, opravdu je to ZASE zapotřebí? Nepřipadá mi, že Chmatákov má aktuálně takový počet hráčů, že je třeba udělat zase X serverů z čehož ani jeden nebude opět fungovat nejlépe. Ano, samozřejmě každý majitel neofiku bude vždycky tvrdit, jak jeho server bude plný, propracovaný atd... No, tak se pojďme kouknout do historie. (Je důležité podotknout, že tyto neofiky fungovaly v době, kdy Chmat hrálo mnohem více lidí než je tomu doteď a půlka lidí mělo ještě kalkulačky s xpčkama - tudíž na chmat a na nic jiného ideál.) Od roku 2008, kdy neofiky +- začaly, jsem jich zažil tak 20, průměrná doba fungování bylo možná půl roku a počet hráčů hrající jednotlivé servery po pár týdnech bych spočítal na prstech jedné ruky. Výjimkou je tak možná Jabko, které přežilo několik let jen naprostému FUN režimu spojeného s WPE možnostmi... Do dnešní doby přežil opět jenom ofik, který má poměrně velkou návštěvnost webu i hry a je hlavně zárukou toho, že to tu vždycky nějak pojede, nebo to někdo převezme... Ne, opravdu to nechápu, co je tak těžkého dát hlavy dohromady a když už je ta možnost, tak proč nepracovat na úpravě hře společně. Ve Chmatákově vidím poměrně velký potenciál, který je ale zabitý tím, že si každý bude hrát na svém písečku, ale ani jeden server to nedotáhne do takové podoby, aby se z toho stala normálně fungující hra s propracovaným systémem, kdy není celý děj založený jen na chytání ryb a kupování lékaren. Ano Samova konovica je sice kompletně překopaná, je tam spousta věcí nových a překopaných, ale furt se to nedá považovat za verzi, která by nějakým způsobem dokázala v dnešní době zabavit na delší dobu a nabídla mnohem víc, než ofik. Práce je stále víc než dost, tak proč si sakra hrát na dvě strany a nedat do kupy jednu pořádnou verzi? Myslím si, že každý z týmů má možnost něco nabídnout a dohromady by se změnilo mnohem víc... Ale né, na ofiku budu poslouchat, jak na chfuture jsou idioti a na chfuture zase to samé na stranu ofiku... Fakt jak u blbečků na písečku. Nepředpokládám, že tohle téma něco změní, spíš to sem dávám k zamyšlení nad aktuální situací a rád si poslechnu i Vaše názory na danou věc. |
---|---|
# 31.8.2017 1.52 | Chmatákov Old Player (2007-2018) (Pietro, Palanda, Corse, Nex, maniak, Aspire, zvonek, Magpie a mnoho dalších ) Chmatákov mapa |
_Harlley_ uživatel Ve hře: Brendy, Harlley, Sernathy | No dá se říct že Chmatákov je teprve na "Začátku", ikdyž zž běží nějakej ten pátek. |
---|---|
# 31.8.2017 20.50 | Do hry momentálně nechodím Brendy, HarlleY Chybovat je lidské odpouštět je božské Můj životní Guru cynická svině |
kartinek uživatel Ve hře: kartin, poklop | chmat2 by byl docela super, ale nechce se mi věřit, že by 1.5 byla limitována tím, že je napsána v C, pokud jsem to správně pochopil z toho komentáře. Spíš bych věřil ve špatný systém programování už od začátku, ale i to se dá vždycky překopat, aby se tam daly přidat nové funkce |
# 1.9.2017 9.15 | PLS škodí zdraví! |
Gizmo autor hry | kartinek: o C tu nikdo nemluvil.. kdyby byl aktuální server v C (respektive Cpp) tak by to problém nebyl. Ale ten původni Cppčkový server byl dávno nahrazen MMFkovým. |
# 1.9.2017 9.45 | |
kartinek uživatel Ve hře: kartin, poklop | Aha, celou dobu mi tu lidi říkají a myslím, že i na webu jsem se to dočetl v nějaké sekci o hře, že je hra napsaná v C. Každopádně, proč nepoužít část grafiky z ch1.5, popřípadě časem ji nahradit novou, když má ch2 lepší potenciál? Je toho fakt škoda, protože chmat 2 se mi opravdu velmi líbil. |
# 1.9.2017 9.58 | PLS škodí zdraví! |
Gizmo autor hry | Ve volnu ráno jsem začal, čistě pro zajímavost, psát klienta úplně znova. Se správným návrhem je to úplně o něčem jiném - co starý 1.5 má v 200 řádcích a 8 objektech, já mám teď v 20 řádcích a 1 objektu, takže je to mnohem jednodušší a hlavně návrhově čisté. C# server zatím šlape dobře - hráči se vidí a funguje i pohyb. Ve volnu se tomu budu občas věnovat, grafiky z CH2 mám ještě dost. |
# 3.9.2017 10.19 | |
wočko uživatel | to je super dakujeme gizmo |
# 3.9.2017 10.29 | |
grok uživatel Ve hře: Naxi | Už jsem ani nedoufal, že by se něco takového mohlo stát. Fakt si překvapil, držím palce. |
# 3.9.2017 10.29 | |
Ejkejej uživatel Ve hře: SNAKERIS | Díky díky moc Gizi |
# 3.9.2017 11.03 | |
Theodor uživatel |
Kdyby ti náhodou něco chyblo v grafice tak bych určitě nějak pomohl, vektorově kreslit umím, a je tady ještě bio, který by taky určitě rád pomohl rozvíjet hru. |
# 3.9.2017 12.34 | |
Gizmo autor hry | Zatím nevím, jak na tom budu s časem. Pár hráčů mne kontaktovalo, že by "financovali" vývoj (no, spíš mi platili kafe a měli i pár zajímavých nápadů. Zatím jsem se nerozhodl, ale grafika by se pak hodila určitě. |
# 3.9.2017 12.47 | |
Theodor uživatel | Mam i par napadu, npr. Ze by npc mohli ze zacatku davat urcite ukoly hracum, treba lojza , nachytej tolik a tolik ryb a pod. Aby zacatecnici mohli pochopit trosku hru, ja sam kdyz jsem v roce 2009 zacinal, tak jsem asi 2mesice nevedel ze jde chodit jinam nez tam u lojzy |
# 3.9.2017 13.05 | |
nations uživatel Ve hře: Nations112, Acer, Vario | Koukám, že to dopadlo tak, jak jsem říkal. Chfuture poslední dobou poloprázdné, často až prázdné, na ofiku zatím poměrně živo ať už na 1.5, tak s vývojem dvojky. Neříkám, že to tak bude furt, ale chfuture se stal snad nejdříve upadajícím serverem vůbec. Takhle mimochodem dnes vypadal kopák ve 13 hodin. Ano, byl jsem tam sám a to ještě člověk, který ho dělal říkal, že by rád na ofik, ale má tu od wipe ban... Ono celkově lidi, které sem tam dnes potkal, byli hlavně hráči s banem na ofiku, takže... jpeg.cz/images/2017/10/08/Bez-nazvu.png |
# 8.10.2017 17.58 | Chmatákov Old Player (2007-2018) (Pietro, Palanda, Corse, Nex, maniak, Aspire, zvonek, Magpie a mnoho dalších ) Chmatákov mapa |
Miami uživatel Ve hře: yoyo | taky je třeba se tu zmínit o vývoji ch2, na který jsem hrozně zvědavý už jen z nynějšího stádia, a zároveň z toho co všechno bude moci nabízet oproti verzi nyní. jedna z nejpodstatnějších a nejlepších věcí pro budoucno chmatákova. děkuji autorovi hry a klobouk dolů... |
# 8.10.2017 18.17 | |
MAK uživatel | Hmm a co takhle kontaktovat nejake studenty grafiky? Podle me, kdyby treba to mel nekdo jako diplomku, tak ti zadarmo udela dost kvalitni praci a mas jistotu, ze ji udela (vetsina lidi se aspon pokusi praci dokoncit). |
# 8.10.2017 22.06 | |
Honzan uživatel Ve hře: Ab31ch |
Úplně si pamatuju, jak jednu chvíli chmat nejel vůbec, protože se nikomu nechtěl platit. |
# 9.10.2017 16.28 |
Fórum » Diskuse o Chmatákově » Budoucnost Chmatákova
Pro zasílání odpovědí se musíte přihlásit.
↑ nahoru | © 2004–2009 Chmatákov Team. Všechna práva vyhrazena.