Chmatákov online


Fórum – Co bych v CH2 uvítal

Fórum » Nápady, návrhy, připomínky » Co bych v CH2 uvítal

Kazimír666
redaktor
Obrázek
Ve hře: Kazimir666 Kazimír
SZ Mail
Zdravím, možná už je to znovu mrtvé téma, to já skutečně nevím, ale dle anket a fóra tu je, či bylo stále takových 30-50 lidí aktivně se zapojujících do různých témat.
To je podle mého přesvědčení číslo, pro které se to ještě vyplatí nad konceptem chmatákova přemýšlet. Berme přeci jen v potaz, že tu jsou i uživatelé průběžně se na stránky vracející, kteří by si zahráli, ale nic nového jim to už nepřináší a taky hráči, kteří se jen nezapojují do rozhodování, ale stále aktivně hrají.
Z toho, co jsem vykoukal zběžně na fóru je tu dost lidí, kteří by si hrozně přáli, aby chmat zažil znovu období „slávy“. Myslím, že nyní to na čem se dělá je ta správná cesta a moc se mi líbí, co jsem zatím viděl ze zmínek o CH2.
To mě donutilo nad tím trochu popřemýšlet a díky tomu jsem si pár věcí uvědomil a chtěl bych je tu napsat doufaje, že se najde někdo, kdo by třeba i sdílel můj názor.
Pár věcí mi tu chybí na chmatu a to tedy:
1.Endgame
2.Vybalancování povolání
3.Možnost volby zaměření Herního stylu
4.Vybalancovaný donate


1.Endgame
Aby mě hra bavila a nebyl tolik potřeba restart serveru a abych u ní vydržel vážně dlouho bez větších přestávek, potřebuji nejen zábavu během průběhu hry, ale i po dohrání pro mě zábavných pasáží. Přeci nebudu jen z nudy pak za Remdu dělat max. léčení jen abych měl tu chvíli co dělat, ačkoli mi to bude k ničemu.
Můj návrh by byl třeba systém resetů postav. Kdo hrál např. DaeMU ví o co se jedná. Doexpíte postavu či splníte určité podmínky a máte možnost ji resetovat. Po resetu jedete znovu. Nedávalo by to smysl kdybych se nezmínil, že za to dostanete např. několik bodů k rozdělení do atributů/skillů nebo nějaké odměny v podobě hezkých věcí, které nejdou jinak sehnat, nebo speciální měny - např kreditů, které jsou na webu už dlouho a stále se s tím nic neudělalo.

2.Vybalancování Povolání
V téhle hře to skoro ani nejde vytknout. Vlastně každá postavička si plní to své a z každé máte prospěch. Vždy jsem si založil ze začátku remdu abych vydělal, nebo lovce kvůli rybaření a PvP a na to léčitele abych si jako malý nerd našel kamarády xD .
Jediné, co bych trochu vytkl je ten menší výběr zbraní. Jedna je vždy OP další postava má jen 3zbraně z nichž je použitelná jedna, apod.
U bojovníka to ještě jde, být to tak u všech ani mě to nenapadne, ale bohužel ostatní to mají jinak. A vlastně proč to nerozšířit i u bojovníka? Proč neudělat V.I.P i zbraně lovce, mystika, pobudy, léčitele. Proč vlastně neudělat V.I.P i na výrobu pro remdu - jo to už je možná ujetý xD, ale ty zbraně bych rozšířil, rozhodně to potěší, ikdyby měli skoro stejné vlastnosti, přeci jen je to nový díl. Čím více novinek, tím více lidí a při správném zorganizování i nějaká ta finanční odměna pro vývoj.

3.Možnost volby zaměření Herního stylu
To se tu celkem už vyřešilo. Kdo chce dnes PvE může lovit chmatosaura, chobotnici, poštní příšeru, chmamuta. Kdo chce jet PvP jede si PvP. Dokonce tu máme PK, dokonce trest za něj a dle všeho půjdou zabít i NPC. Přesto by šlo udělat i něco na způsob GuildWars, či WorldOfWarcraft. World vs World/ Alliance vs Horde.
Co takhle udělat dvě větší frakce, ke kterým by se každý hráč připojil? Dva zakladatelské klany chmatáků, kteří vznikli poté, co chmatákovský bůh jim ukázal jejich novou zem. Není ani nutné, aby spolu bojovali, to záleží na hráčích, ale taková ta soutěživost ve stylu leader(žebříček) na webu, kdy by se mohlo využít i oněch resetů, by určitě neuškodila. Jedná se přeci o RPG - RolePlayingGame. Mě tenhle styl rozdělení hráčů vždy více vtáhl do světa hry a umím si představit, jak bych dřív, vlastně možná i dnes, soutěžil s každým, kdo by stál u mola před Lojzou, kdo chytne víc ryb nebo podpořil ostatní v Questu, aby vyhrál alespoň někdo z mého klanu, když už ne já.

4.Vybalancovaný donate
Asi mluví samo za sebe. Je to asi to nejtěžší na hrách. Vybrat donate tak aby neznevýhodňoval moc hráče, kteří zaplatí, ale zároveň oni měli důvod to zaplatit, když už se tak rozhodli. Je skvělé, že se najdou hráči, co ze svého podpoří server jen aby fungoval, ale bude rozhodně víc těch, co si koupí něco pro svého chmaťuláka s myšlenkou „Jo, podpořil jsem hru, která mě baví“
Zároveň mělo by se jednat o něco, co jim vydrží i po Wipu serveru. Ten v chmatákově bohužel je dnes potřeba. Být tu onen 1.bod a internetový žebříček, možná by nebyl tak potřeba a mohly by to být předměty do hry, které po Wipe budou odstraněny společně s postavami. Tedy pokud by vydržel server běžet v kuse třeba 2roky aniž by byl reset.
Nebo by se mohlo jednat o nějakou blbůstku sem na web k profilu -odblokování/snížení varování/kredity -pokud by měly využití.
Nebo by se mohlo jednat o věc, která by zůstala i po Wipe, protože by se jen vyresetovaly vlastnosti postav, ale ony samotné by zůstaly.

Poslední bod
Spíš jen taková věc, která mrzí mě osobně a vím, že většině lidem to je ukradený, nebo dokonce by jim to tolik nevyhovovalo jako dnešní stav: Account. Zaregistrovaný účet by měl možnost si vytvořit čtyři, pět postav a mít je pohromadě pod jedním přihl. jménem a heslem. Ve hře by šlo třeba vidět nejen jméno postavy, ale i účtu. Dokonce by se tím krásně přidala možnost k Donatu, protože by šly přidat výhody na celý účet. Dokonce by to přinášelo další super možnosti pro hráče, např. sdílený prostor v Bance/Truhle pro účet. A co se mi na téhle myšlence líbí nejvíce, je možnost potrestání celého účtu stylem Nápravné Zařízení. Chmatákov má dnes málo hráčů a popravdě nemá na to a nebude mít, aby hráče od sebe odháněl, ani kdyby se jich přidalo sto k těm, co hrají teď. Díky uvalení celého účtu do nápravného zařízení, by bylo možné omezit mazání postav, bany postav a další věci, které od této hry některé odradí. Přesto se jedná jen o takovou třešinku na dortu, která by stála za promyšlení, ačkoli není úplně nutná, pro pozvednutí hratelnosti.



Naposledy upraveno: 4.3.2018 14.09

# 4.3.2018 2.22
 
  • Hodnocení návrhu
  • Hodnocení: 100 %     Hlasovalo: 2
  • Zaujal vás alespoň jeden z mých nápadů, nebo dokonce s ním i sympatizujete?
  • Přestal jsem číst u úvodu3 hlasy, 27 %27 %
  • Ano.8 hlasů, 73 %73 %
  • Ne!0 hlasů, 0 %0 %
  • Celkem 11 odpovědí
Peterak008
uživatel
Obrázek
Ve hře: AMFETAMIN, cssemnovej
SZ Mail Skype
gut
# 4.3.2018 10.36
cssemnovej
danielka65643@seznam.cz
monicka8788@seznam.cz
Miami
uživatel
Obrázek
Ve hře: yoyo
SZ
Moc hezky napsané. Uvidíme zda na to bude nějak reagovat autor hry a v rámci možností si z toho bude moci něco převzít. Přeci jen, je to projekt vyvíjený jedním člověkem a to jen ve "volném" čase. Ale určitě by to hru vedlo dobrým směrem. Především první nápad se mi moc líbí.
# 4.3.2018 15.17
 
Kazimír666
redaktor
Obrázek
Ve hře: Kazimir666 Kazimír
SZ Mail
S tou myšlenkou o resetech - tedy mým nápadem na Endgame jsem si pohrával trošku víc a nemuselo by to být ani tak moc složité na napsání.
V podstatě by na surový základ stačily dvě proměnné a dvě metody.
Neznám zdrojový kód, ale v podstatě jeden Int, který by zaznamenával třeba nějaké body, které by byly potřeba k provedení resetu - např za každých 10skillů v dovednosti jeden bod. A int druhý, který by zaznamenával počet resetů.
První metoda by byla volána po interakci s NPC, které by mělo na starost resety a pomocí jednoduché podmínky, jestli má daná postava dostatek bodů a třeba peněz by zjistila zda má pokračovat. Pokud ano - vynulovat body a veškeré skilly a odečíst určité peníze + přičíst 1bod do resetů, které pomocí druhé by byly vyexportovány do XAML, ze kterého by šel vytvořit i onen žebříček na internetu. Vlastník postavy by si poté zažádal o odměnu ve forme kreditů, nebo třeba rozšíření maximálních bodů v něm vybrané vlastnosti, takže poté by mohl dosáhnout přesnosti třeba 105, nebo zvýšení HP.
Což by už zařizoval admin/moderátor či jiný člen teamu, aby se to nemuselo složitě psát do kódu a jen by přibyla další metoda k manuálnímu rozšíření těchto vlastností.

Aby pozdější resety nebyly tak snadné zvyšoval bych postupně náročnost na dosažené body (U desátého až do X bych to třeba nechal stejné když by to už bylo moc), více expů z killení chobotníků a peněz.
Což taky není těžké peníze by šly třeba vyjádřit jednoduchým příkladem
Int Cena = Reset.počet * 1000 +1000
-> 1.Reset cena= 1000Chk
2.Reset cena = 2000Chk apod.

A k obchodu za kredity bych dal třeba i jen nějaké blbůstky (Např. Skiny, které jsou veřejné popř. to i o těch pár doplnil, některé VIP předměty, reset karmy, reset waringu na netu, snížení trestu v Nápravném Zařízení, apod.)
# 4.3.2018 18.13
 
Macsoxxx
uživatel
Obrázek
Ve hře: Macsoxxx
SZ Skype Web
Amen,
hezky napsáno, víceméně souhlasím se vším až na ten první bod. Asi by to tu hru nezkazilo, ale nesmělo by to být tak, že kdo má víc resetů, ten je lepší, to by to pak někteří afk farmili a ostatní hráči by si kvůli tomu nezahráli (DaeMU sem se nahrál dost a myslím, že by se bez podobného systému resetů Chmatákov obešel).
Spíš by bylo super kdyby ve hře byly nějaké questy všeho druhu, společně s příběhem, který by někdo šikovný (jako třeba ty) dokázal splácat dohromady.
# 4.3.2018 18.31
 
Kazimír666
redaktor
Obrázek
Ve hře: Kazimir666 Kazimír
SZ Mail
Macsoxxx: Moc děkuji za názor, tedy hlavně za označení, že jsem šikovný xD
Ano, bylo by to dost jiné a ano i na DaeMU se vyskytoval obdobný problém s AFKery. Bohužel jiný Endgame, se kterým bych měl zkušenost z mnoha her, a který mě vždy nadchl a zároveň by pasoval do provedení hry, mě nenapadl.
Skutečně Questy přímo ve hře by byly, taky skvělé. Např. pro začátek, kdy přijde nový hráč do hry by se skutečně něco hodilo. Něco, co by ho trošku provedlo základy, alespoň oživováním v nemocnici, střelbou a vyplivlo ho to třeba u Lojzy s prutem v ruce. Často se objeví nováček volající o pomoc u spawnu a málokdo mu skutečně pomůže a není vlastně divu, hra je jednoduchá když ji člověk pochopí a vysvětlovat něco, co bereme jako banality je dost otravné.
Má představa: Narodí se každý na startu jako duch s tím, že ho někdo nejspíše zabil. Hra po vás bude chtít, abyste šli do nemocnice tam se oživili -první důležitá věc naučena- poté vám hra nabídne zbraň, zcela základní se slovy, abyste byli schopni příště tomu, kdo vás zabil ukázat. Nakonec dojdete k Lojzovy, protože přeci jen potřebujete na pomstu něco lepšího a k tomu jsou potřeba peníze.

Vlastně náznaky na Q ve hře jsou. Je to vlastně jeden jediný, o němž abyste věděli musíte to najít na netu. Nejsou ve hře žádné indície, krom toho, že něco shání ono NPC, ale kdo ví, co. Kdyby jich bylo více a podobně složité na splnění s podobnými odměnami jako právě bonus/vylepšení na zbraň, také by to byl dobrý Endgame.
Samozřejmě nemůžeme počítat, že ve hře bude něco, co nás bude u ní držet podobným způsobem jako farmení/progress/expení v legendární hře Diablo2, či v jiných podobně zpracovaných hrách. Přesto nějaký ten úkol/cíl, kdy komunita spí, nebo se jí prostě chceme vyhnout a chvíli si hrát sami, nebo jen nevíme, co dělat dál s hotovou postavou, když netoužíme po PVP, utvrdil v tom, že nemusíme zakládat novou postavu a stále si můžeme najít zábavu.
# 4.3.2018 18.45
 
Sam #12
CH.B.I.
Obrázek
Ve hře: Sammyk
SZ Web
Toto všetko a ovela viac som mal pripravené pre svoj server ale je to práca ktorá sa v CH nijako nevráti - tá hra je proste v súčasnej dobe odsúdená na zánik a to z viacerých dôvodov.
Zo skusenosti viem že by bolo ovela jednoduhšie naprogramovať vlastnú hru ako prerábať CH do podoby v ktorej by bol aj v dnešnej dobe konkurencieschopný. Bohužial, pripustil som si to dosť pozde...

Môžeme len dúfať že niekedy v budúcnosti príde CH2 a napraví to, v čom CH1 zaostával.
# 5.3.2018 4.51
 
Peterak008
uživatel
Obrázek
Ve hře: AMFETAMIN, cssemnovej
SZ Mail Skype

Sam #12:Toto všetko a ovela viac som mal pripravené pre svoj server ale je to práca ktorá sa v CH nijako nevráti - tá hra je proste v súčasnej dobe odsúdená na zánik a to z viacerých dôvodov.
Zo skusenosti viem že by bolo ovela jednoduhšie naprogramovať vlastnú hru ako prerábať CH do podoby v ktorej by bol aj v dnešnej dobe konkurencieschopný. Bohužial, pripustil som si to dosť pozde...

Môžeme len dúfať že niekedy v budúcnosti príde CH2 a napraví to, v čom CH1 zaostával.




Takže konovica kaput ? :O
# 5.3.2018 16.40
cssemnovej
danielka65643@seznam.cz
monicka8788@seznam.cz
Sam #12
CH.B.I.
Obrázek
Ve hře: Sammyk
SZ Web
Ano. Konovica ma vela naučila čo sa programovania týka ale už bolo načase vydať sa inou cestou...

Aby sme neboli OT tak ja osobne by som uvítal:
- lepší a prepracovanejší systém craftenia
- viac NPC všade vo svete
- equip
- dungeony a battlegroundy
- lore
# 5.3.2018 17.12
 

Fórum » Nápady, návrhy, připomínky » Co bych v CH2 uvítal

Pro zasílání odpovědí se musíte přihlásit.



(Registrace)


↑ nahoru | © 2004–2009 Chmatákov Team. Všechna práva vyhrazena.