Fórum » Archiv » Dotazy na knížky... Která je lepší? [zamknuto]
grok uživatel Ve hře: Naxi | Téma o té nové giziho knížce bylo zamčeno, a tak jsem vytvořil tohle téma, abych se mohl na něco zeptat. Chtěl bych se naučit naprogramovat nějakou hry, podobnou chmatákovu a nevím, jak na to. A tak jsem si řek že bych si mohl koupit jednu z těchto knížek: Chtěl bych vědět, která je podrobnější a dovede mně k nějaké takovéto hře. (chmatákov, rowbelík a takové podobné...) Buď tuhle: knihy.cpress.cz/programujeme-hry-v-jazyce-c.html nebo: knihy.cpress.cz/vytvarime-pc-hry.html# O programování nevím nic a chtěl bych se to aspoň trochu naučit. Která je lepší? Promiňte že takhle spamuju forko, ale přece jenom tu knihu vytvořil autor této hry a hráči si je určitě koupili a tak vůbec nevím, kde by mi poradili lépe. |
---|---|
# 31.8.2011 16.23 |
Kozel_CZ uživatel Ve hře: Kozzel remda, Heroin | Ta první, vytváříme PC hry.. |
---|---|
# 31.8.2011 16.25 | |
grok uživatel Ve hře: Naxi | Hmm... Podle popisu u knížek jsem taky více pro tu Vytváříme PC hry. |
# 31.8.2011 16.30 | |
Persizc_Obnova uživatel | Tak to první programuješ a v tom druhém děláš ty hry přez nějakej program, ne? To je na tobě.. =) |
# 31.8.2011 16.35 | |
SOJka uživatel | K naprogramování hry jako je chmat vedou 3 cesty. 1. nejjednoduší, ale zároveň nejhorší je, že si koupíš tu knížku Vytváříme Pc hry, tam máš návod na Games Factory, dnes již MultimediaFusion. To je v podstatě podobné jako je Game Maker, nebo ta jeb*a od Microsoftu. Prostě jen klikáš a přidáváš do již hotových věcí své údaje. Hra v tom udělat jde, sám jsem to zkoušel, ale začlo se to sekat už při registraci. 2. Středně těžká( takto je dělán i chmat) je, že si naprogramuješ klienta v jazyce C#, ale všechny akce posíláš na server. Což neni také nejideálnější, páč toho server musí hodně počítat => velké vytížení PC a velký traffic. 3. nejtěžší ale podle mého nejefektivnější je, že si naprogramuješ jak klienta, tak server v C#. Jenže nenecháš vše vykonávat server, ale některé věci si dělá už sám klient. Příklad: V 2 variante máš ceny itemů nastavené na serveru v nějakém souboru. Ty si chceš něco koupit klient se ptá serveru, na cenu daného prvku, ta se mu pošle, dáš koupit, klient pošle serveru id věci co si chceš koupit, server to spočítá a je to. Ve 3 variantě to můžeš udělat tak, že si uložíš do preměnný všechny ceny,... a pak je jen na tvém PC, za jak dlouho to spočítá,... Ty už potom jen odesíláš pozice hráčů a poté třeba odečíst 400 korun z účtu, nebo skill +1,... Zase to musíš dostatečně šifrovat, aby to nebylo napadnutelné. Pokud se tam vyskytla nějaká chyba, tak ji sem napište. |
# 31.8.2011 17.54 | http://www.chportal.cz JIž brzy |
Gizmo autor hry | Sojka, nevíš moc o čem mluvíš... klient v CH není v C# a JEDINÝ správný způsob je, že všechny akce dělá server. Když cokoli drží klient a ne server, je to breach kterého lze využít jako bugu... Správně to má být tak, že klient pouze zobrazuje grafiku, vše ostatní dělá server. |
# 31.8.2011 18.07 | |
SOJka uživatel | Tak sorry, Giz ti to tady vysvětlil. Gizi a to mi chceš říct, že třeba u her typu WoWka... všechny údaje drží server a že ten zbytek je jen grafika,... |
# 31.8.2011 18.50 | http://www.chportal.cz JIž brzy |
Matomi uživatel Ve hře: Matomi | Porovnávat programování Serveru/klientu u CH a WoW je nereální. Už jen z toho důvodu, že to běží na úplně jiném Enginu a je to 3D grafika. Další důležitejší důvody ani nebudu rozpisovat. |
# 31.8.2011 18.59 | |
SOJka uživatel | To je naprosto realny, páč mi se bavíme o přenosu dat. Je jedno jestli posíláš XY, nebo XYZ to je pak na serveru |
# 31.8.2011 19.42 | http://www.chportal.cz JIž brzy |
Gizmo autor hry | Sojka: přesně tak, hlavně u komerčních her typu WoW nedělá klient nic než že zobrazuje grafiku (a samozřejmě texty apod., které se nemění). Kdyby cokoli důležitého dělal klient, okamžitě by to někdo bugnul. Proto jsou servery tak výkonově náročné, musí kontrolovat opravdu všechno. Výjimka je většinou pohyb, protože to je něco, co dělají hráči tak často, že server by to prostě neutáhl - proto ve WoW neodhalí speedhack: kdyby měl u každého hráče počítat rozdíl pozice v čase... |
# 1.9.2011 13.14 |
Fórum » Archiv » Dotazy na knížky... Která je lepší? [zamknuto]
Pro zasílání odpovědí se musíte přihlásit.
↑ nahoru | © 2004–2009 Chmatákov Team. Všechna práva vyhrazena.